Реформуємо місцеве самоврядування "як у Польщі"
Сьогодні вже вдруге орієнтовну схему майбутнього поділу району обговорювали керівники райдержадміністрації, районної ради, голови сільських , селищних та міської рад району.
Під час дискусії були висловлені різні позиції, аргументи, але до спільної думки у залі так і не дійшли. Обговорення реформи продовжиться у четвер 14 травня.
На сьогодні висновок такий:
верхи,
централізувавши ресурси та фінанси, не можуть фінансувати переважно за рахунок
бюджетних коштів утримання навіть управлінського персоналу в нинішній, на їхню
думку, — завеликій кількості сільських рад. А представники місцевих рад
наче й хочуть об'єднання громад, але у добровільній формі, а
не примусом чи адміністративним тиском. Потрібне стимулювання економічними
важелями. З іншого боку, чітко заявляється на високих рівнях, що "місцеву виборчу
кампанію... маємо провести вже в рамках нових створених укрупнених громад"
. Тобто до жовтня 2015 р. мають бути створені "нові укрупнені громади"!
Схоже, що альтернатив об'єднанню сільських громад не залишено.
У чинному Бюджетному кодексі України об'єднані і "прості" громади розведені навіть по різних статтях: надходження та витрати "бюджетів об'єднаних територіальних громад, що створюються згідно із законом та перспективним планом формування територій громад", передбачені у статті 64, а "…сільських, селищних бюджетів" — у статті 69. Доходи, відповідно, теж різні, і очевидно, що на користь об'єднаних громад їх "покладено" більше. Спікер парламенту В.Гройсман 26 січня 2015 р. заявив про необхідність прийняти реформу з децентралізації влади до осені, зазначивши, що ключовою ланкою її є саме реформа місцевого самоврядування.
Пані Шах правильно сказала, як ті телята! Ше одне таке збіговисько і сільські голови погодяться на все
ВідповістиВидалитиТак і район можна прощолкати так як минулих виборів
ВідповістиВидалитиШановні, реформа безумовно потрібна, але досвід переконує, що коли й найбільш вдалу модель перекласти на інший грунт, не врахувавши особливостей, то результат може виявитися неочікуваним. Не можна об'єднувати громади уніфіковано, не підходячи до кожної індивідуально. У тій-таки Польщі, де середня кількість жителів на сільську гміну — близько 7 тис., є гміни з населенням 2,5 тис. осіб (це найменші). У французькій комуні середня кількість жителів становить 1,7 тис. осіб (2007 р.), тоді як у 2/3 комун — до 700 осіб, тим часом є й удесятеро більші сільські комуни. Різновеликі громади (муніципалітети) у Швейцарії, більше половини їх мають до 1 тис. жителів.
ВідповістиВидалитиА хто платитиме за це все, я так і не зрозуміла? Ми зрозуміємо напевно тоді ,коли в наших селах закриють школу, фап, лікарню чи клуб
ВідповістиВидалитиА як красиво"ВТИРАЛИ"!
Видалити